keskiviikko 13. elokuuta 2014

Luokan sisustuspalsta sekä uusia juttuja luokkakohtaisilla sivuilla

Kirjoittelin tässä illalla vielä kokemuksiani tämän syksyn ensimmäisistä tvt-tunneista eri luokilla. Ihan kaikkia en vielä jaksanut tehdä, mutta yritän kuitenkin taas aktivoitua vähän viime kevättä paremmin siinäkin!

On muuten hauskaa huomata, miten viime lukuvuonna kirjaamani tarinat toimivat itsellenikin nyt innoituksena. Tänäänkin tuli monta ahaa-elämystä, kun luin mitä vuosi sitten olin tehnyt oppilaiden kanssa.

Olen muuten löytänyt uusia inspiraation lähteitä itsellenikin. Pinterest on aivan mahtava! Löysin sieltä valtavasti kuvataiteen ideoita tälle lukuvuodelle. Samoin se oli aarrearkku, kun suunnittelin uuden luokkani sisustusta.

Olen muuten todella tyytyväinen luokkahuoneeseeni. Ilahdun ainakin vielä aina astuessani välitunninkin jälkeen sisään.









Erikoistuin kauan sitten opiskellessani historiaan, koska sitä oli helppoa tenttiä vauvan kanssa sekä kuvaamataitoon, josta olen valtavan innostunut. Onkin aika yllättävää, että olen nyt niin syvällä tässä teknologian hyödyntämisessä. Mutta kuten luokassani otetuista kuvista näkyy, olen myös visuaalinen ihminen, enkä viihtyisi ankean näköisessä luokkatilassa.

Toinen paikka netissä, josta olen viime aikoina löytänyt itseni usein löytyy Facebookista. "Alakoulun aarreaitta" -ryhmästä kerrotaan Opettaja-lehdessäkin. Sieltä saa aina nopeasti vastauksen ja apua muilta luokanopettajilta vaikka minkälaisiin ongelmiin. Facebookin "Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa" -ryhmä on ollut minulle tuttu jo pitkään. Eli vaikka et muuten viihtyisi "naamakirjassa", saattaisivat tämän tyyppiset ryhmät olla sinulle se juttu. 

Ei kommentteja: